۲۸ فروردین ۱۳۸۹، ۱۶:۲۳

اباذری خبر داد:

توسعه صنعت و معدن هرمزگان با استفاده از نیروهای متخصص دانشگاهی

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرکل صنایع و معادن استان هرمزگان از استفاده نیروهای متخصص دانشگاهی در توسعه واحدهای صنعتی و معدنی در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس،علی اباذری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره بهره برداری از واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی در سال گذشته اظهارداشت: استان هرمزگان بیش از هر زمان دیگری فرابخش و محوری بودن خود را در حوزه صنعت کشور تجربه می کند.

وی تصریح کرد:بهره برداری از فاز اول کارخانه فولاد هرمزگان، افتتاح بخش آند سازی مجتمع آلومینیوم المهدی، راه اندازی اولین کشتی و به آب اندازی دومین کشتی اقیانوس پیما درمجتمع کشتی سازی ایزوایکو، بهره برداری از مجتمع آلومینیوم هرمزگان، بهره برداری از شرکت توسعه کروس انرژی و اجرای چندین پروژه ملی دیگر که در استان در دستور کار قرار دارد، هرمزگان را به یکی از استانهای توسعه یافته در حوزه صنعت مبدل نموده است.

اباذری: تحقیق، توسعه و بهره گیری از نیروهای نخبه، متخصص و کارآمد دانشگاهی را در واحدهای صنعتی و معدنی بسیار مهم و تاثیر گذارعنوان کرد و خاطرنشان کرد: مدیران واحدهای تولیدی می بایست مراکز تحقیقاتی و علمی موجود در شرکت و کارخانه صنعتی را با بهره گیری از تجربیات این افراد توسعه داده و با شناسایی مشکلات در برابر چالشها و بحران ها تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

اباذری توجه به صادرات و رشد آن را به عنوان یکی از ارکان توسعه صنعتی با توجه به پتانسیلهای موجود در استان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ظرفیتهای موجود در حوزه صنعت و معدن استان به گونه ای است که امکان جهش خوب و اساسی را فراهم می کند.

وی مولفه های جهش صنعتی در استان را، رشد سرمایه گذاری و رشد تولیدو بهره برداری از ظرفیتهای موجود معادن استان عنوان کرد و گفت: مجموعه مدیریت استان در این راستای ارتقاء این بخش از هیچ کوششی فرو گذار نخواهد کرد.

کد خبر 1065381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha